4 Setari Care Pot Creste Costurile In Google Ads

optimizare costuri adwords

Google Ads este un sistem foarte complex, care te poate ajuta sau încurca, în funcție de cât de bine cunoști toate opțiunile disponibile în platformă. Dacă nu ești atent la toate setările unei campanii, s-ar putea ca fără să îți dai imediat seama, să crești simțitor costurile pe termen lung.

Evident că cel mai important aspect este să înțelegi cum trebuie structurată o campanie pentru a fi eficientă, însă la fel de importante sunt și acele mici detalii care fac diferența. Din experiența mea, cele 4 setări de mai jos au fost cele mai des întâlnite cauze ale creșterii inutile a costurilor din Google Ads, mai ales în cazul campaniilor pe search.

1. Setarea incorectă a locației targetate

Atunci când alegi locația pe care vrei să o targetezi în campanie, presupui că singurele setări sunt cele care apar la Locations, secțiunea în care adaugi orașul / județul și eventual câțiva kilometri din jur. Opțiunea de adăugare a unui număr de km/mile din jurul unei locații se adaugă de la Advanced search -> Radius.

setarea locatiei adwordsDar dacă accesezi și secțiunea setărilor adiționale, acolo apare o opțiune avansată pe care trebuie să o modifici dacă vrei saă te afișezi strict in locația selectată anterior.

setari avansate adwords

Setarea predefinită de la Location options este afișarea reclamelor atât către cei aflați în locația setată de tine (în funcție de IP-ul lor), cât și către cei interesați de locația respectivă. Ce înseamnă asta? Dacă ai ales să targetezi orașul București, te vei afișa atât celor din capitală, cât și celor care:

  • au făcut o căutare pe Google care avea legătură cu București
  • au fost recent în București
  • au navigat pe site-uri în care conținutul paginilor conținea ceva legat de București.

Problema cu această setare este și mai mare atunci când ai un business local și poate nu livrezi produse/servicii în afara orașului. Astfel riști și să îi frustrezi pe cei din alte orașe, care poate vor să plaseze o comandă, și să nu ai buget suficient pentru a te promova în locația dorită de ține.

Așa că atunci când bifezi opțiunile, alege People in your targeted locations în partea de sus și People in your excluded locations în partea de jos (în eventualitatea în care pe parcurs vei exclude anumite locații neperformante):

setarea avansata a locatiei adwords2. Selectarea rețelei pe care vrei să te promovezi

Aici lucrurile nu sunt deloc complicate: dacă vrei să setezi o campanie în care să te afișezi cu reclame text celor care caută cuvinte pe Google (Search Network), aceea va fi singura rețea pe care o selectezi. La Display Network răspunsul este unul simplu: thank you, but no thank you. Astfel, te vei afișa doar pe Google Search și în cadrul rezultatelor de pe site-urile partenerilor de search pe care îi are Google. În caz contrar, reclamele tale vor apărea pe tot fel de pagini, filmulețe sau aplicații care nu au neapărat legătură cu ce aveai tu în plan când ai gândit campania.

alegerea retelei adwords

*Setarea de mai sus se aplică numai pentru campaniile de căutare pe Google Search.

3. Monitorizarea bugetului zilnic

Google a anunțat că din 4 octombrie (2017) bugetul zilnic setat în campanie poate fi depășit chiar și cu 100% în zilele în care există un potențial ridicat de trafic de calitate (sau în zilele în care volumul de căutări este mai mare decât de obicei). Dar ce înseamnă asta de fapt?

Să luăm un exemplu. Dacă setezi un buget zilnic de 10RON, în unele zile s-ar putea să se consume chiar și 20RON. Totuși, Google ia în calcul un ciclu lunar de 30.4 zile, așa că la sfârșitul unei luni nu vei plăti mai mult de 304RON. Dar în cazul în care se depășește totuși această limita, Google garantează că diferența va fi returnată în cont sub formă de credit ce poate fi consumat ulterior.

Problema pare să fie rezolvată, dar din păcate nu pentru toată lumea. În cazul în care desfășori campanii pe perioade mai scurte de 30 zile și nu monitorizezi zilnic costurile, este foarte probabil să îți depășești bugetul alocat. La fel de problematică este și situația în care modifici în mod repetat bugetul zilnic pe parcursul unei luni – în cazul acesta, suma cheltuită până la finalul celor 30 de zile este destul de greu de estimat.

Soluția? Monitorizarea constantă a costurilor campaniilor mai scurte de 30 de zile și evitarea (pe cât se poate) a reajustarilor de buget pe parcursul unei luni.

4. Enhanced CPC

Enhanced CPC este o opțiune prin care sistemul poate crește automat costul per click maxim setat de tine, asta dacă sesizează că un anumit click are potențial mare de a genera o conversie. Până în anul 2017, creșterea maximă permisă era de 30%, însă Google a anunțat anul trecut că această regulă a fost scoasă. Practic, nu există nicio limita superioară de CPC, drept urmare ar trebui să fii 100% sigur că tracking-ul de converșii se face corect atunci când folosești ECPC.

Deși aparent mărește costurile, cred că această opțiune ar trebui testată – s-ar putea să funcționeze foarte bine în cazul unor campanii. Însă dacă nu se vede nicio îmbunătățire a performanței campaniei, iar costul pe conversie crește, recomand debifarea opțiunii.

ce este enhanced cpc

Teoretic, dacă folosești enhanced CPC nu mai e nevoie să folosești si bid adjustments (decât la nivel de device).

*În campaniile de Search sau Shopping, opțiunea de enhanced CPC este disponibilă doar dacă se monitorizeaza conversiile (prin generarea codului de conversie din Google Ads sau importarea lor din alte platforme). 

Ce trebuie sa ții minte

De fiecare dată când setezi ceva in Google Ads (și nu numai) și observi că unele opțiuni sunt predefinite/bifate, intră în Help Support și citeste puțin despre ce înseamnă respectiva opțiune. S-ar putea să economisești mulți bani datorită acelor câteva minute de lectura.

Autorul articolului:
Cătălina Mărușter

Chief of Doing Things @Debordant. Îndrăgostită iremediabil de digital marketing.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *