Audience Overlap: Greșeala Care îți Cheltuie Ineficient Bugetul de Facebook Ads

Audience overlap (suprapunerea audiențelor) e o problemă des întâlnită atunci când rulezi campanii pe Facebook, și spun problemă pentru că orice lucru care îți cheltuie banii fără să îți aducă rezultate, ar trebui văzut ca o problemă.

Ce înseamnă audience overlap? 

Suprapunerea audiențelor apare atunci când userii din una dintre audiențe există și într-o audiență complet diferită. De exemplu, dacă luăm o audiență de Lookalike de 1% și altă de 2%, userii din prima audiență se pot regăsi, și cel mai probabil se regăsesc în audiența de 2%. În cazul în care într-o campanie există două ad grupuri, care targeteaza cele 2 audiențe de Lookalike, userii din audiența de Lookalike 1% vor vedea ad-urile de două ori. Dacă scopul tău e să ajungi la cât mai mulți useri încadrându-te într-un anumit buget, atunci soluția e să excluzi audiența de Lookalike 1% din ad grupul care conține audiența de Lookalike 2%.

Cum verifici dacă audiențele tale se suprapun?

Audiențele trebuie să fie de tip Custom, Lookalike sau să fie Salvate. Dacă ai creat recent un ad grup cu targetarea în funcție de Interese și nu ai salvat audiența, acum e momentul să faci asta. 

În meniul principal selectează Audiences. 

Apoi, selectează audientele pe care vrei să le verifici (poți selecta până la 4 audiențe).

În cazul în care audiențele tale de suprapun, Facebook te anunță exact câți useri dintr-o audiență se regasesc în celelalte audiențe selectate. Dacă una dintre audiențele tale are sub 1,000 useri, din motive de privacy, nu vei avea date disponibile.

Pe langă bugetul pe care îl poți cheltui total ineficient, în cazul în care audiențele tale se suprapun, poți cauza așa numitul ad fatigue în rândul userilor. În momentul în care userii văd reclamele tale prea des, cu timpul vor ajunge să nu mai reacționeze la ele sau și mai rau, vor începe să  lase comentarii negative sau vor alege să dea “Hide” reclamei tale, ceea ce va duce la scăderea calității ad-ului

În momentul în care înțelegi cum funcționează suprapunerea audiențelor, îți poți cheltui bugetul într-un mod mai inteligent, dar te și asiguri că userii cărora te afișezi nu ajung să dezvolte un sentiment negativ față de acel produs sau serviciu pe care de fapt ar trebui să îl cumpere. Așa ca, happy advertising, dar într-un mod smart!

 

Autorul articolului:
Denisa Bălulescu

Digital Marketing Specialist

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *