Optimizarea campaniilor de Facebook Ads cu ajutorul regulilor automate

reguli automate facebook ads

Ca digital marketeri, știm că în fiecare zi trebuie să ne ocupăm de nenumărate task-uri, iar din cauza asta acordăm uneori mai puțin timp verificărilor în detaliu ale fiecărei campanii. 

Pentru a ne veni în ajutor, Facebook Ads ne oferă posibilitatea să setăm diferite reguli automate. 

Ce sunt regulile automate din Facebook Ads?

Pentru început, trebuie să știi ce reprezintă regulile automate. Acestea sunt reguli care îți pot modifica setările campaniilor, ad set-urilor sau ad-urilor, în funcție de opțiunea potrivită pentru tine.

Atunci când creezi o regulă, vei avea următoarele variabile de luat în calcul:

  1. Criteriile care declanșează regula;
  2. Acțiunea pe care regula o va executa;
  3. Campania, grupul sau ad-ul asupra căruia vrei să aplici regulă.

Cum se creează regulile automate?

Pentru a adăuga reguli automate, poți:

a. Fie să accesezi opțiunea din meniul Create & Manage din Business Manager: 

Reguli automate Facebook Ads

b. Fie să le accesezi direct din Ads Manager:

Reguli automate Facebook AdsConform Facebook Ads Help Center, există 40 de variabile pe care le poți folosi pentru a-ți optimiza campaniile Facbook Ads prin reguli automate.

Dintre acestea, am selectat cele mai folosite / utile exemple de reguli automate:

    • Ajustarea bugetului în cazul în care în cont se înregistrează un număr mare/mic de conversii în ultimele 3 zile;
    • Dezactivarea adurilor selectate, în cazul în care CPA-ul este mai mare decât o anumită sumă;
    • În zilele de weekend sau de sărbători, se pot folosi reguli pentru a te asigura că frecvența ad-urilor nu este prea mare;
    • Ajustarea bugetului în funcție de Costul per Result;
    • Oprirea / pornirea campaniilor în anumite perioade/zile;
    • Trimiterea notificărilor (chiar și fără a implementa o modificare).

Pentru a implementa o regulă, tot ce trebuie să faci este sa alegi acțiunea pe care vrei s-o execute, condiția, perioada în care să ruleze și persoana care va fi notificată după ce se vor aplica modificările.

Reguli automate Facebook Ads

Este important să reții faptul că, atunci când înveți să folosești regulile automate care implică modificări asupra tuturor campaniilor, este bine să alegi opțiunea ‘Send notification only’, iar ulterior să decizi dacă vei face sau nu modificarea respectivă.

Reguli automate Facebook Ads

 

O opțiune mai sigură este să implementezi regula doar asupra unei singure campanii. Astfel, dacă regula automată pe care ai implementat-o nu este corect setata, îți va afecta doar aceasta campanie.

Reguli automate Facebook Ads

Restricții în utilizarea regulilor automate

Este bine să ai în vedere următoarele limitări impuse de către Facebook Ads:

  • Într-un cont se pot crea maxim 250 de reguli automate;
  • În cazul în care se adaugă mai multe condiții în cadrul aceleiași reguli, trebuie să fie îndeplinite toate pentru ca regula să funcționeze (if X and Y, then Z)
  • O regulă poate fi aplicată doar la nivel de campanie, ad set sau ad. În cazul în care ai vrea ca regula să se aplice asupra mai multor niveluri, trebuie sa creezi o regulă secundară.

Sperăm ca informațiile pe care ți le-am prezentat mai sus să îți fie de folos în optimizarea campaniilor Facebook Ads. Dacă ai folosit și tu aceste reguli, nu ezita să ne lași un comentariu în care sa ne spui care a fost experiența ta cu ele.

Autorul articolului:
Cezara Morar

Performance Marketing Specialist

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *