Cum Setezi Corect Opțiunea Site Search În Google Analytics

site search google analytics

Dacă site-ul tău are integrată o funcție de căutare, atunci ar trebui să profiți de datele din raportul Site Search Terms din Google Analytics. Aici poți vedea exact care au fost termenii folosiți de userii interesați de un anumit produs/serviciu pe site. În plus, poți analiza atât care au fost paginile de pe care s-a început căutarea, cât și raportul dintre cei care caută și cei care nu folosesc această funcție a site-ului.

Din păcate, raportul de Site Search Terms nu este presetat în Analytics, așa că e nevoie de niște modificări pentru a vedea aceste date. Mai jos sunt descrise două variante prin care se poate face această setare, în funcție de existența (sau lipsa) parametrului de interogare din URL.

1. Pentru site-urile care au parametrul de interogare în URL

Cea mai ușoară modalitate de a configura raportul de căutare este prin identificarea parametrului care definește termenul căutat. Cum faci asta?

  • începi prin efectuarea unei căutari pe site – de exemplu, pentru cuvantul “contact”.
  • verifici URL-ul paginii cu rezultatele căutarii. Dacă exista un parametru de interogare (prin care se definește termenul cautat), URL-ul va fi asemănător cu cele de mai jos:

debordant.ro/?s=contact
debordant.ro/search?q=contact
debordant.ro/index.php?id=search&term=contact
debordant.ro/search.asp?search_term=contact&id=cm8055

Next steps:

  • identifică parametrul de interogare, localizat înaintea termenului căutat de tine. În exemplele de mai sus, acesta este s, q, term, respectiv search_term.
  • conectează-te la Google Analytics și accesează secțiunea Admin. Setarea cu funcția de căutare se găsește la nivel de View.

 

setari mototr cautare google analytics

  • Activează Site search Tracking în partea de jos a paginii și adaugă parametrul (fără semn de întrebare) găsit în pasul anterior. Dacă site-ul are mai mulți astfel de parametri, se pot adăuga maxim 5, despărțiți prin virgulă. Opțiunea Strip query parameters out of URL se bifează pentru a vedea în raport doar termenii de căutare, fără parametri.

site search settings analytics

În cazul în care site-ul tău are și parametri la nivel de categorie, aceștia pot fi adăugați în secțiunea Site search categories folosind o metodă similara de analiza a URL-ului. Dacă nu exista categorii sau nu ai nevoie de această informație, opțiunea poate fi oprita.

2. Pentru site-urile care nu au parametrul de interogare in URL

Dar dacă site-ul tău nu afișează parametrul în URL-ul cu rezultatele căutării, situația devine ceva mai complicată, însă nu e imposibil. Din fericire, există o soluție prin care poți genera raportul căutărilor de la tine de pe site: filtrele.

Exemple de structură a URL-ului care nu includ parametri de interogare:

debordant.ro/index/search/contact
debordant.ro/search.php/keyword/contact/id946
debordant.ro/searchterm/contact

Aceste exemple includ termenul căutat, dar din moment ce nu există parametru de interogare, trebuie folosit un filtru pentru a putea extrage aceste date.

  • Pentru un URL de genul “debordant.ro/index/search/contact”, trebuie configurat următorul filtru:

Field A -> Extract A: ^/index/search/(.*)
Output to -> Constructor: $A1

  • Pentru un URL de genul “debordant.ro/search.php/keyword/contact/id946”, trebuie configurat următorul filtru:

Field A -> Extract A: ^/search.php/keyword/(.*)/id
Output to -> Constructor: $A1

  • Pentru un URL de genul “debordant.ro/searchterm/contact”, trebuie configurat următorul filtru:

Field A -> Extract A: ^/searchterm/(.*)
Output to -> Constructor: $A1

Dacă setările au fost făcute corect, vor începe să apară date în raportul căutărilor din site. Acesta poate fi găsit în meniul principal, la secțiunea Behaviour:

search terms google analytics

 

Happy stalking!

Autorul articolului:
Cătălina Mărușter

Chief of Doing Things @Debordant. Indragostita iremediabil de digital marketing.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *