18. Legea GDPR In Online

Începând cu anul 2018 și până în prezent am auzit cu toții de nenumărate ori de normele și legea GDPR. Dacă ești curios să afli cum îți influențează acest Regulament General privind Protecția Datelor business-ul și implicit website-ul, continuă să citești articolul de astăzi.

Ce înseamnă GDPR?

Regulamentul GDPR se adresează oricăror companii și site-uri care colectează date cu caracter personal despre cetățenii de pe teritoriul Uniunii Europene. Tocmai de aceea, e bine să te asiguri că datele pe care le colectezi, atunci când userii îți accesează site-ul, sunt doar cele de care ai nevoie, dar și ca aceștia își dau acordul pentru folosirea lor și pot obține ușor toate informațiile despre modul în care datele lor personale sunt stocate. Cum faci asta?

Conform GDPR, în momentul în care userul intră pe site trebuie să aibă posibilitatea de a accepta sau de a refuza folosirea cookie-urilor de la nivelul pop-up-ului. Pentru ca userii să fie cât mai bine informați despre ce reprezintă aceste mici fișiere-text și să înteleagă că acestea ajută la o experiența mult mai bună de navigare și servicii adaptate nevoilor și interesului fiecăruia, e important să existe la nivel de pop-up un link prin care pot ajunge ușor pe pagina de cookie-uri. Există site-uri care oferă soluții specifice pentru alinierea la normele GDPR din punctul de vedere al cookie-urilor, ca de exemplu Cookiebot sau alte servicii similare.

Rolul paginii din site dedicate informațiilor despre cookie-uri este unul destul de simplu, userii trebuie să aibă ușor acces la informațiile despre tipurile de cookie-uri folosite pentru colectarea datelor și, tot de aici pot afla cum pot schimba setările lor, dacă s-au răzgândit pe parcurs.

Uneori, pagina pentru politica de confidentialitate cuprinde și informațiile despre cookie-uri, fără a mai fi necesară o pagină separată. Aici găsești un template gratuit de acest fel. Totuși, dacă îți dorești să delimitezi lucrurile, poți crea o pagină destinată politicii de confidentialitate unde ar trebui să se regăsească informații de genul: 

  • informații de contact ale proprietarului site-ului
  • informații de contact ale autorității naționale pentru protecția datelor
  • datele pe care site-ul le colectează și pentru ce sunt folosite acestea 
  • cine mai are acces la date (parteneri, contabilitate, curier, hosting, etc.)
  • cum este asigurata securitatea datelor
  • care sunt drepturile persoanelor ale căror date le colectezi și cum și le pot exercita

Normele GDPR nu ar trebui să sperie, dar nici să nu fie luate în serios. Pe lângă posibilele amenzi pe care le pot lua firmele care nu se conformează, trebuie să știi că tot mai mulți useri își cunosc drepturile din online, iar unii dintre ei refuză să cumpere servicii/produse de la brandurile care nu le respectă aceste drepturi. Verifică dacă pe site-ul tău se regăsesc toate informațiile de mai sus, iar dacă nu, adaugă-le cât mai curând pe cele care îți lipsesc!

Acest articol face parte din seria 30 De Zile De Marketing Debordant. În următorul articol vorbim despre diferența dintre branding și marketing.

Pentru informații relevante din domeniu, urmărește-ne pe Facebook și/sau Instagram.

Autorul articolului:
Denisa Bălulescu

Digital Marketing Manager

1 Comment
  • Orice mențiune privind asigurarea complianței cu prevederile Regulamentului (UE) 2016/679 este mai mult decât binevenit, însă, o supra-simplificare a ceea ce reprezintă respectarea ”GDPR” este eronată.
    Denisa, link-ul cu exemplul oferit din finalul articolului este GREȘIT. Acel articol este o simplă traducere din USA în RO, destul de brută, nici măcar adaptată, care nici măcar nu ține cont de prevederile Regulamentului.

    Orice societate care are sediul în UE sau care desfășoară activități/vinde produse și/sau servicii/prelucrează orice date cu caracter personal ale unor cetățeni ai unui stat membru UE, trebuie să își asigure complianța NU DOAR penru website-ul prin care derulează respectivele operațiuni care pot presupune și prelucrarea datelor cu caracter personal, ci și la nivelul societății/asociației (și, în unele cazuri, felul în care alte persoane fizice derulează asemenea activități). Toate acestea într-o modalitate care poate fi auditată.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *