21. Rapoarte în Google Data Studio

Ce este Google Data Studio?

Data Studio reprezintă soluția oferită de Google pentru crearea rapoartelor. Acesta poate fi integrat cu 17 ale tool-uri oferite de Google: Google Analytics, Google Ads, Google Sheets, BigQuery, fisiere CSV, Campaign Manager, Cloud Spanner, Cloud SQL by MySQL, Display & Videos 360, Extra Data, Google Ad Manager, Google Cloud Storage, MySQL databases, PostgreSQL, Search Ads 360, Search console si YouTube Analytics. Pe lângă acești parteneri, Google Data Studio mai poate fi integrat cu încă 207 tool-uri partenere.

De ce să foloșești Google Data Studio?

În primul rând, este un tool gratuit care îți permite să extragi date din Google Ads si Google Analytics și să le transformi în tabele, grafice sau charturi. În acest fel, îți va fi mai ușor să vizualizezi și să interpretezi rezultatele pe care le-au generat campaniile.

În al doilea rand, platforma îți oferă posibilitatea să creezi rapoarte pe baza unor template-uri sau să îți faci tu propriul raport în funcție de datele pe care dorești să le urmărești. În Report Gallery vei găsi o mulțime de rapoarte predefinite create atât de către echipa Google Data Studio, cât și de către membrii comunității. Astfel, este aproape imposibil să nu găsești un raport potrivit pentru nevoile tale.

Un alt beneficiu pe care trebuie să-l menționam este acela că rapoartele pot fi share-uite foarte ușor cu alte persoane, pot fi programate să se trimită automat sau pot fi descărcate în format PDF.

Exemple de rapoarte create în Google Data Studio

În template-ul de mai jos se folosesc datele din Google Analytics, acest raport având ca scop urmărirea datelor din secțiunea Acquisition din Google Analytics. Se poate observa că datele sunt mai ușor de urmărit în Data Studio, comparativ cu Goole Analytics. Template-ul raportului poate fi descărcat de aici.

În preview-ul de mai jos este reprezentat un exemplu de raport GDS conectat cu Google Ads, scopul acestuia fiind monitorizarea performanțelor anunțurilor pe zile. Se poate observa cât de ușor se poate urmări numarul de afișări din fiecare zi a săptămânii, precum și numărul de conversii împreună cu rata de conversie, dar și alți metrici importanți. Template-ul raportului poate fi descărcat de aici.

Acest articol face parte din seria 30 De Zile De Marketing Debordant. În următorul articol vorbim despre Audience Insights.

Pentru informații relevante din domeniu, urmărește-ne pe Facebook și/sau Instagram.

Autorul articolului:
Cezara Morar

Performance Marketing Specialist

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *