28. Susține o Afacere Locală

Într-unul dintre articolele precedente, am vorbit deja despre beneficiile unei colaborări cu un alt brand. Dacă ți-ai setat obiectivul de a colabora cu un alt business, noi îți propunem să iei în considerare o afacere locală. Acum, mai mult ca oricând, afacerile locale au nevoie de noi, pentru a le sprijini în această perioadă grea. Și nu este vorba doar de clienți. Brandurile mai mari au intervenit și ele pentru a susține afacerile mai mici. Un exemplu foarte bun îl reprezintă cei de la Pinterest, care au creat o secțiune de magazin online pe website-ul lor, unde poți găsi produse vândute de branduri mici și sustenabile. Prin această strategie, cei de la Pinterest își propun să ajute aceste afaceri și să sprijine trecerea la un stil de viață sustenabil.

Multe branduri mici au fost afectate de contextul actual și chiar dacă încearcă să își mențină afacerea sau să își mute serviciile în online, recunosc că le este foarte greu să se adapteze la aceste noi condiții. De aceea, este important să le arătăm susținerea noastră, nu doar în calitate de clienți, ci și ca brand. Exemplul Pinterest este varianta ideală de a sprijini afacerile mici, însă este destul de dificil de realizat. Există totuși moduri mult mai simple, dar la fel de utile, prin care poți susține o afacere locală. Îți recomandăm 3 idei pe care le poți pune în aplicare, în calitate de brand, pentru a sprijini o afacere locală.

1. Cumpără produsele lor.

Fie că este vorba de take-out, shopping online sau chiar vouchere pentru produse/servicii plătite în avans, această acțiune este mereu binevenită. Dacă dispui de o platformă online, unde vinzi produsele tale, ai putea urma exemplul celor de la Pinterest și ai putea să propui astfel o mică colaborare cu afacerea locală, plasând și produsele lor la tine pe site. Aici ne referim mai ales la producători locali, care nu au un site propriu și care până în momentul de față și-au vândut produsele doar în magazinele offline.

2. Scrie o postare pe rețelele sociale.

Cu siguranță urmărești sau îți place o afacere locală. Poate îți plac produsele oferite de ei sau modul în care își desfășoară activitatea. Acesta este momentul de a le arăta asta, ambii având astfel de câștigat. Tu vei demonstra că ești un brand de încredere, care susține la greu comunitatea, iar afacerea pe care o promovezi va câștiga noi potențiali clienți datorită ție.

3. Folosește în story-uri stickerul ”Support small business”

Dacă ești un utilizator activ al platformei Instagram, sigur ai observat câteva opțiuni noi pe care le oferă platforma. Pe lângă stickerul ”Stay home”, au apărut și stickere precum ”Donation”, ”Food orders” și ”Support small business”. Prin intermediul primelor două, poți efectua donații și comenzi de mâncare direct din aplicație, iar cea de-a treia a fost introdusă recent pentru a susține afacerile mici. Noul sticker poate ajuta brandurile să ajungă la clienți noi și să rămână conectate cu clienții fideli. Atunci când afacerile sunt menționate în acest sticker, ele pot distribui conținutul la ei în story sau trimite direct mesaje persoanelor care le-au etichetat. Recomandăm să folosești acest sticker chiar și în calitate de brand pentru a-ți arăta susținerea față de o afacere locală.

Acest articol face parte din seria 30 De Zile De Marketing Debordant. În următorul articol vorbim despre outsourcing.

Pentru informații relevante din domeniu, urmărește-ne pe Facebook și/sau Instagram.

Autorul articolului:
Diana Caducenco

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *