23. Conectează-te cu Alte Branduri

O concurență sănătoasă între branduri ajută întreaga industrie să se dezvolte și să se inoveze constant. Dacă nu ar exista o astfel de concurență, am avea câte o singură companie care ar deține monopolul asupra unei industrii, ceea ce ar duce la produse de calitate inferioară și prețuri exorbitante. De aceea, o dinamică sănătoasă între afaceri și branduri încurajează servicii mai bune pentru clienți, produse de calitate înaltă și prețuri echitabile.

Cu toate acestea, există un alt mod de relaționare între branduri, și anume colaborarea. Și aici ne referim nu doar la colaborarea între afaceri concurente din același domeniu, ci și la colaborări cu branduri complementare, din alte domenii.

Beneficii ale colaborării între branduri

Colaborarea între branduri mai ia uneori și numele de co-branding. Am vorbit deja într-unul dintre articolele precedente despre branding și diferența dintre acesta și marketing. Co-brandingul însă este atunci când două branduri din domenii diferite creează un parteneriat prin care lansează produse noi, de obicei limitate. Acesta este cel mai des întâlnit tip de colaborare, deoarece adună consumatorii ambelor branduri într-o nișă care este pasionată de aceleași lucruri. Co-brandingul poate fi un mod eficient de a-ți crește afacerea, de a stimula conștientizarea față de produsele și serviciile pe care le oferi și de a intra pe noi piețe, ajungând la un alt public.

Dar nu trebuie să uităm nici de menținerea unei relații prietenoase cu brandurile din același domeniu. Ar putea suna contraproductiv, însă crearea unei astfel de relații îți va aduce beneficii pe termen lung. Dacă ești deschis față de celelalte branduri și comunici într-un mod amical, acest lucru va crește transparența afacerii tale, iar consumatorii vor avea mai multă încredere în brandul tău. 

Metode de conectare cu alte branduri

Atunci când vorbim despre conectarea cu alte branduri, există mai multe variante pe care le putem lua în vedere. Câteva recomandări ar fi:

  • Derulați o campanie comună de marketing online
  • Uniți-vă forțele pentru o cauză socială sau o organizație non-guvernamentală
  • Desfășurați un webinar împreună
  • Promovează produsele sau serviciile celuilalt brand pe social media sau pe website
  • Creați împreună evenimente în domeniu
  • Faceți un podcast împreună

Exemple de colaborări

Spotify & Uber

Datorită faptului că ambele branduri se poziționează ca inovatoare și au o audiență asemănătoare, acestea au decis să colaboreze. Astfel că atunci clienții își așteptau mașina de la Uber, aveau posibilitatea să își conecteze contul de Spotify cu aplicația și să creeze un playlist cu muzica pe care pot să o asculte în timpul călătoriei. 

Levi’s & Pinterest

Levi’s, în parteneriat cu Pinterest, au lansat Styled by Levi’s, un instrument care oferă o primă experiență de design personalizată pentru consumatori, pe baza unui chestionar vizual și a unor perspective de stil din activitate lor pe platforma Pinterest. Rezultatul este un board pe Pinterest care sugerează o pereche de blugi Levi’s adaptat la gusturile clienților sau imagini editoriale pentru inspirație sau chiar un link către pagina Levi’s, unde consumatorii pot să își personalizeze stilul.

Trăiască capra vecinului

Este o inițiativă PressOne, care încearcă să dezrădăcineze invidia și concurența nesănătoasă din România. Astfel, prin proiectul dat și prin propriul exemplu, cei de la PressOne le-au mulțumit mai multor portaluri de știri, cum ar fi ProTV, Hotnews, EuropaFM, pentru activitatea lor. Membrii PressOne au confecționat capre, cu inscripția Trăiască capra vecinului (cacofonie intenționată) și le-au dăruit către 5 redacții din București. Aceștia au avut drept misiune premierea rivalilor, celebrarea concurenței și a oamenilor pe care îi urmăresc și de la care au ce învăța.

Acum că știi beneficiile unei colaborări de succes și modurile în care se poate desfășura, îți recomandăm să analizezi brandurile pe care le urmărești și pe cele cu care concurezi și să le propui să desfășurați o activitate împreună.

Acest articol face parte din seria 30 De Zile De Marketing Debordant. În următorul articol vorbim despre user generated content.

Pentru informații relevante din domeniu, urmărește-ne pe Facebook și/sau Instagram.

Autorul articolului:
Diana Caducenco

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *