4. Parole Si Securitatea Conturilor

Știm cu toții despre cât de importante sunt parolele, atât în cazul conturilor personale, cât și în conturile de business folosite în marketing. Mai știm și că nu este recomandat să avem aceeași parolă pentru mai multe conturi, însă ne este mai la îndemână să reținem una singură și să o utilizăm pe aceea peste tot.

Și totuși, deși suntem sfătuiți mereu să ne alegem combinații de simboluri complicate, cele mai folosite 5 parole în 2019 au fost cele de mai jos:

qwerty
password
111111
12345678
abc123

Este recomandat să folosești parole diferite pentru fiecare cont, însă acest lucru poate deveni problematic în momentul în care vrei sa te loghezi pe un site pe care nu te-ai mai logat de mult timp și poate nu îți amintești parola pe care ai ales-o. Aici intervine managerul de parole, iar cel mai basic manager de parole pe care deja îl utilizezi cu siguranță, este cel de la Google. Managerul de parole este acel tool care te întreabă de fiecare dată când te loghezi pe un site nou dacă dorești să îți salveze parola pentru o viitoare autentificare. Acesta este util deoarece nu mai trebuie să îți notezi în agendă sau online toate parolele de la toate conturile, însă nu iti crește securitatea în fața atacurilor cibernetice.

Dacă dorești să utilizezi un tool mai avansat, un upgrade al managerului de parole îl reprezintă aplicațiile / site-urile care generează parole aleatorii din zeci de caractere, care ulterior sunt criptate și stocate în contul tău. Un exemplu de manager de parole este LastPass Password Manager, aceasta poate fi folosit atât de pe laptop / desktop prin accesarea site-ului sau instalarea unui add-on în browser, cât și de pe telefon prin intermediul app-ului. Ce trebuie să reții în momentul în care hotărăști să folosești un tool de genul acesta, este că dacă ți-ai uitat parola de la contul managerului de parole, ai pierdut și accesul la toate parolele pe care le-ai stocat.

Dacă nu ai încredere să ai toate parolele stocate într-un tool ca cel prezentat mai sus, îți recomandăm câteva tips & tricks prin care îți poți crește securitatea conturilor:

  • Parolele trebuie sa fie lungi și complexe 
  • Parolele trebuia sa conțină cel puțin 10 caractere (combinații de litere mari și mici, cifre și simboluri). Mai jos sunt câteva exemple de parole îmbunătățite:

  • Nu folosi aceeași parolă la mai multe conturi, deoarece probabilitatea ca cineva care ți-a aflat parola de la un cont, să încerce sa o utilizeze pentru a intra fraudulos și în alte cont este destul de mare.
  • Schimbă-ți periodic parolele, o dată la câteva luni.
  • Dacă ai de ales între a-ți crea un cont nou sau a te înregistra prin intermediul contului de Gmail sau Facebook, optează pentru prima variantă.

În cazul în care ești administratorul unui site sau aplicații prin intermediul căruia utilizatorii se pot înregistra și autentifica, îți sugerăm să iei în considerare implementarea și utilizarea serviciului 2 steps authentication. Serviciul 2 steps notification îți permite să trimiți coduri de verificare cu ajutorul cărora clienții tăi se pot înregistra rapid și în siguranță.  

Ai o parolă pe care o folosești de foarte mult timp? E timpul să o schimbi, cât încă nu e prea târziu!

Acest articol face parte din seria 30 De Zile De Marketing Debordant. În următorul articol vorbim despre ce este și cum se realizează un content plan.

Pentru informații relevante din domeniu, urmărește-ne pe Facebook și/sau Instagram.

Autorul articolului:
Cezara Morar

Performance Marketing Specialist

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *