5. Crearea Content Plan-ului

Te-ai simțit vreodată copleșit de numărul de postări pe care trebuie să le faci de pe o zi pe alta? Sau poate ai observat că rămâi fără idei creative și nu mai știi ce să scrii? Atunci ar trebui să iei în calcul realizarea unui content plan, un instrument care te va ajuta cu siguranță să îți îmbunătățești comunicarea cu publicul tău țintă.

De ce este important content planning-ul?

Content planning-ul face parte din content marketing și se referă la planificarea conținutului pe care urmează să îl livrezi unui public-țintă, și aici ne referim la conținut precum postări, articole, video, fotografii, podcast-uri. Acesta îți vine în ajutor atunci când vrei să te conectezi mai bine cu audiența pe care o ai și să oferi constant conținut relevant pe social media. Un studiu realizat de cei de la Impact a demonstrat că 70% dintre oameni preferă să afle mai multe despre un brand prin articole și postări decât prin reclame. Astfel, nu e de mirare că tot mai multe companii încep să investească în strategii de marketing bazate pe conținut.

content-marketing-stats-impact

În plus, un content plan bine definit îți va reduce considerabil stresul pe care îl simți atunci când urmează să publici o postare, îți va crește șansele de a ajunge la mai mulți potențiali clienți și va întări imaginea de ansamblu a brand-ului tău.

Cum creezi un content plan?

Pentru a pune la punct un content plan reușit, trebuie să treci prin 6 etape importante:

  1. Analiza situației curente. Înainte de a începe să creezi conținut, este important să verifici starea brand-ului tău: situația financiară, imaginea companiei, slăbiciuni, oportunități, puncte forte. Ca să ai un tabel organizat cu toate aceste idei, încearcă să creezi o analiză SWOT.
  2. Stabilirea scopurilor și obiectivelor. Ce vrei să obții în urma strategiei de marketing implementate? (generare de lead-uri, creșterea vânzărilor). Nu uita că aceste scopuri trebuie să fie SMART. Uite aici un articol, pentru a te ajuta în setarea unor obiective corecte.
  3. Definirea clientului ideal. Atunci când setezi un buyer persona, înțelegi mai bine audiența căreia te adresezi, care sunt nevoile acesteia și cum brand-ul tău poate veni cu soluții.
  4. Definirea strategiei. Există câțiva factori de care ar trebui să ții cont atunci când îți setezi strategia. 
    • În primul rând, stabilește tipul de conținut pe care urmează să îl publici, și anume subiectele pe care le vei adresa, dar și firul narativ și tonul corespunzător imaginii brand-ului tău și oamenilor cărora se adresează. 
    • După aceea, alege formatul potrivit, cum ar fi video, text, poze, sondaje. La început, poți să experimentezi cu tipurile de postări, pentru a vedea cum reacționează audiența. Ulterior vei putea alege mixul de conținut care generează cel mai mult engagement.
    • Apoi decide platformele pe care urmează să publici conținutul. De exemplu, dacă publicul tău țintă preferă conținutul vizual, cum ar fi fotografiile și video-urile, platforma potrivită prin care ai putea ajunge la el este Instagram. 
    • Stabilește frecvența postărilor (zilnice, săptămânale, lunare).
  5. Planificarea calendarului postărilor. După ce ai decis ce subiecte vei aborda, care va fi tonul textelor și cui te adresezi, e timpul să-ți programezi acest conținut. Ca să nu fii nevoit să ții minte totul, în ajutor îți vin aplicații precum Google Calendar, Asana sau CoSchedule, în care îți poți adăuga membrii echipei, zilele în care ți-ai propus să publici postările și chiar și platformele pe care îți promovezi conținutul.coschedule-calendar
  6. Analiza și măsurarea rezultatelor. După aproximativ o lună, este timpul să analizezi rezultate strategiei tale. În funcție de scopurile pe care le-ai setat, există tool-uri care colectează datele din paginile pe care le deții și îți prezintă un raport cu numărul de like-uri, comentarii, conversii, click-uri. Social Status și Iconosquare sunt aplicații plătite perfecte pentru analiza acestor date, însă există și variante gratuite precum LikeAlyzer. Dacă optezi pentru platforma Facebook, avem vești bune pentru tine: cei de la Facebook au tool-ul Creator Studio, prin care poți să-ți programezi postările și să vezi cât de reușite sunt, astfel că nu ești nevoit să folosești aplicații terțe. Iar dacă îți desfășori activitatea pe Instagram, atunci îți recomandăm aplicația Later, care nu doar că te ajută să îți programezi postările, dar îți oferă și date analitice, cu ajutorul cărora îți poți îmbunătăți performanța.

Măsurarea rezultatelor îți oferă o imagine de ansamblu a strategiei de marketing, care te poate ajuta să o îmbunătățești, prin schimbarea orelor și zilelor de postare sau prin alegerea unui format nou.

Dacă urmărești aceste etape atunci când îți creezi content plan-ul, vei avea o idee mult mai bună despre care îți sunt obiectivele și cum poți să le atingi. În plus, vei scăpa de sentimentul copleșitor pe care îl ai atunci când decizi să publici postări. 

Cu toate acestea, este bine să fii pregătit și pentru a lua decizii spontane, atunci când este cazul. Este posibil ca publicul tău țintă să dezvolte noi nevoi sau ca situația economică globală să se schimbe (ceea ce se întâmplă acum), iar tu trebuie să fii pregătit să îți  adaptezi strategia de marketing. De aceea, este important să revizuiești constant etapele de mai sus și să ții cont de schimbările care se produc pe piață.

Acum că ai toate informațiile necesare pentru a crea un content plan de succes, e timpul să le pui în acțiune! Planifică următoarele 3 postări, fie că sunt pe Facebook, Instagram sau Linkedin.

Acest articol face parte din seria 30 De Zile De Marketing Debordant. În următorul articol vorbim despre story-uri și cum poți spune povești cu ajutorul lor.

Pentru informații relevante din domeniu, urmărește-ne pe Facebook și/sau Instagram.

Autorul articolului:
Diana Caducenco

2 Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *