Cum a fost primul an DEBORDANT

echipa debordant

A trecut un an de când a pornit cu adevărat toată nebunia. Un an debordant de frumos, palpitant și emoționant, dar stresant, obositor și chinuitor. Cred că perioada asta este definitorie pentru viitorul oricărui business – atunci îți dai seama dacă ești dispus sau nu să lupți în continuare pentru visul care te-a convins să renunți la confort.

Am pornit la drum fiindcă vreau să schimb lumea în mai bine. Să devină un loc în care oamenii să fie mai inspirați, mai conectați, mai fericiți. Să aibă mai mult curaj și mai puțină frică să își urmeze visele. Am ales să fac asta printr-o agenție de marketing online, care îmbină orientarea spre rezultate a oamenilor analitici cu imaginația și exuberanța celor creativi – așa s-a născut conceptul de creative performance marketing, în mijlocul acestor oameni fără de care nu aș fi putut construi acest univers debordant.

În era în care informațiile vin din toate părțile, încercăm să ne luăm rolul de curator de idei valoroase, pentru a le putea scoate în față. Promovăm companiile care participă, la rândul lor, la schimbarea lumii în bine – prin servicii sau produse care pot face o diferență.

Încă de la început, ne-am asumat faptul că, atunci când se va ivi oportunitatea de a colabora cu o companie care nu împărtășește aceleași valori ca ale noastre, o vom refuza neclintiți – ceea ce am și făcut. Însă aceste probleme de etică sunt mult mai ușor de gestionat în teorie decât în practică, unde negrul poate deveni gri, astfel că răul cuiva poate fi de fapt binele altcuiva.

Iar acesta e doar un exemplu de dilemă pe care o ai, în postura de om care trebuie să ia toate deciziile privind viitorul companiei. Am făcut multe greșeli, de la preluarea unui client mult prea mare pentru capacitatea firmei la vremea respectivă, la adoptarea unei direcții de dezvoltare total nepotrivite. Am încercat să nu consider aceste dificultăți ca fiind eșecuri, ci mai degrabă lecții care să ne pregătească pentru viitor. Un fel de A/B testing la scară mai mare.

Mi-am imaginat că va fi greu să pornesc de la zero, dar a fost mai greu de atât, cu tot optimismul și motivația care m-au împins de la spate. Background-ul de om de marketing m-a ajutat să găsesc soluții pentru nevoile clienților, însă nu și pentru ale propriei companii.

Problemele au apărut atunci când m-am lovit de părțile mai puțin prietenoase ale unei firme – partea contabilă, juridică, operațională și financiară mi-au cauzat deseori dureri de cap și insomnii. Dar știu că în timp, things will get better. Iar gândul ăsta mă ajută să lupt în continuare.

Cu toate astea, dacă ar fi să o iau de la capăt, aș face exact la fel. Drumul pe care l-am ales mi-a adus toți acești oamenii minunați cu care lucrez, atât cei din cadrul companiei, cât și clienții și colaboratorii externi. Și ca să fie ca la Oscaruri, ar trebui să adaug că nu aș fi reușit să ajung aici fără oamenii apropiați care m-au susținut mereu în tot ceea ce mi-am propus – vă mulțumesc că ați fost alături de mine în momentele în care aveam cea mai mare nevoie.

Sunt o mare fană a citatelor, așa că o să închei cu unul:

“Those who dare to fail miserably can achieve greatly.”

John F. Kennedy

Autorul articolului:
Cătălina Mărușter

Chief of Doing Things @Debordant. Indragostita iremediabil de digital marketing.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *