Cum Să Ai O Relație Sănătoasă Cu Specialistul Tău PPC

Îți dorești o colaborare de succes cu specialistul PPC care se ocupă de campaniile tale? Următoarele sfaturi ar putea să te ajute.

1.  Nu-i ascunde informații (intenționat sau nu)

Ține-l la curent cu tot ceea ce se întâmplă în business-ul tău. Având în vedere că există o clauza de confidențialitate în contractul vostru sau chiar un NDA care garantează siguranța informațiilor, your secrets are safe with us.

Specialiștii PPC fac mai mult decât să seteze bugete – sunt și creativi, înțeleg tendințele pieței și analizează comportamentele de cumpărare. Astfel că, atunci când lansezi produse noi, oferi reduceri sau servicii speciale, specialistul tău PPC trebuie să știe acest lucru, pentru a te ajuta să le scoți în față.

Dacă ții totul pentru tine, s-ar putea să contribui la scăderea performanței campaniilor PPC, aspect de nedorit pentru niciuna dintre părți.

2. Încearcă să nu te limitezi doar la promovarea pe Google

De obicei, atunci când cineva aude de PPC, se gândește instantaneu la Google Ads. Cu toate acestea, Google nu este singura platformă pe care specialiștii PPC o folosesc în strategiile lor. În funcție de tipul afacerii tale, o altă platformă (cum ar fi Facebook, Instagram, Pinterest, Linkedin) ar putea fi mai potrivită pentru atingerea obiectivelor tale de marketing.

Folosind un mix de platforme, ai putea să îți găsești mai ușor audiența, să îți prezinți mai bine produsul sau serviciul sau chiar să ai un CPC mai mic decât pe Google. Atunci când nu limitezi expertiza specialistului PPC la o singură platformă și îi oferi libertatea de a crea o strategie adaptată afacerii tale, s-ar putea să fii plăcut surprins de rezultatele obținute.

3. Concentrează-te pe ceea ce e cu adevărat important

Este de înțeles faptul că vrei să fii mereu la curent cu ceea ce se întâmplă în campaniile PPC, însă resursele de timp ale specialiștilor sunt limitate. Atunci când specialistul PPC petrece foarte mult timp discutând cu tine despre fiecare setare și indicator al campaniei, înseamnă că petrece mai puțin timp monitorizând datele din conturile tale.

Pe de altă parte, nici extrema nu e de dorit – îți recomandăm să nu dispari de tot din această relație profesională, input-ul tău poate ajuta foarte mult la optimizarea și setarea campaniilor.

Sugestia noastră e să stabilești de la început o serie de KPI importanți pentru tine, și împreună, să urmăriți periodic evoluția acestora.

4. Fii pregătit și pentru rezultate mai puțin bune

În marketing, succesul nu este mereu garantat. Vor fi multe campanii reușite, însă uneori pot exista momente în care ceva nu va merge 100% bine. De aceea, specialiștii PPC fac multiple testări și încearcă diverse strategii pentru a putea determina care dintre ele funcționează cel mai bine și care aduce cele mai bune rezultate. Este important să ai încredere că își fac bine treaba și să fii, în același timp, realist în legătură cu rezultatele.

5. Deadline-urile strânse ar trebui să fie o excepție, nu regula

Pentru ca strategiile de marketing să fie reușite, este nevoie de timp. De aceea, îți recomandăm să comunici cu specialistul PPC despre o nouă strategie sau o nouă campanie cu cel puțin câteva zile înainte de implementarea acesteia.

Un deadline strâns poate afecta modul de lucru al specialistului, sau chiar și nivelul de performanță al campaniei. Evident, vor exista cazuri când o campanie trebuie schimbată rapid, însă încearcă să nu transformi aceste excepții într-o obișnuință.

Autorul articolului:
Diana Caducenco

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *