Tot ce trebuie sa stii despre promovarea pe TikTok

Cu siguranță ai auzit de faptul că TikTok for Business s-a lansat și în România, iar acum branduri precum Garnier, Lay’s, Rhea Costa sau YOXO derulează cu succes campanii pe această platformă în România. Reclamele pe TikTok ajută brandurile să ajungă la un număr mult mai mare de utilizatori (fiind cea mai descărcată aplicație video din lume) și să stabilească o conexiune autentică cu audiența.

Fiind o aplicație care crește pe zi ce trece, știm că tot mai mulți oameni sunt curioși să descopere toate posibilitățile platformei. Ce este diferit la TikTok Ads este că oricine își poate promova brand-ul fără să aibă un profil public pe platformă, dar e necesar contul de business.

Opțiuni de setup

Ca orice platformă de Ads, TikTok conține și o parte de tracking, care trebuie setată corect pentru a profita la maxim de datele măsurate. E necesară setarea unui pixel (asemănător cu cel din Facebook Ads, care poate fi instalat prin Google Tag Manager) și crearea unor audiențe custom, pe baza comportamentului vizitatorilor pe website.

Obiective, buget, audiențe

Din punct de vedere al obiectivelor, TikTok oferă mai puține variante în comparație cu Facebook Ads. Cu toate acestea, obiectivele se pliază perfect pe acest tip de aplicație și pot ajuta brandurile să obțină rezultate relevante.


Dacă vorbim despre buget, un dezavantaj al platformei este că minimul care poate fi setat este de 20 euro pe zi. Ce ține de audiențe și targetări, pentru România există posibilitatea de targetare doar în funcție de țară (nu și oras sau județ), în funcție de sex, vârstă, limbă și interese. Nu există interese nișate sau branduri care pot fi incluse, ci doar interese generale (cum ar fi fashion sau jewelry). De asemenea, mai există opțiunea de targetare a utilizatorilor care au interacționat cu un anumit tip de conținut (lifestyle, cultură, educație). Sperăm că în curând TikTok va integra și opțiunea de a targeta utilizatorii care au interacționat cu conținutul anumitor creatori sau business-uri.

Crearea reclamelor

Don’t make ads, make TikToks! Acesta este sloganul celor de la TikTok for Business și este un sfat foarte bun de care ar trebui să țină cont business-urile atunci când vor să creeze o reclamă pe această platformă. Este important ca brandurile să se informeze despre trendurile care sunt pe TikTok și să țină cont de faptul că video-ul trebuie să fie catchy, pentru a atrage atenția utilizatorilor – un sfat aplicabil și în crearea unui video pe TikTok simplu, nu neapărat promovat.

Creatorii platformei ne asigură că procesul de creare de reclame este unul foarte ușor și accesibil, iar dacă nu avem o echipă creativă responsabilă de crearea video-urilor, nu este nicio problemă. TikTok oferă opțiunea de upload pentru poze pe care apoi le putem transforma într-un video de tip slideshow direct în platforma de ads. Cu toate acestea, pentru un reach mai mare, recomandarea este să folosim video-uri, și nu poze, iar aici găsești inspirație de la alte branduri care și-au lansat cu succes reclamele. De asemenea, pentru o experiență mai ușoară, TikTok Ads oferă și recomandări cu privire la specificațiile video.

TikTok este o aplicație prin care brandurile pot ajunge mult mai ușor la audiența țintă, iar formatele de reclame pe care le propune sunt versatile și facilitează interacțiunea cu utilizatorii. Dacă și tu îți dorești să îți crești business-ul prin campanii performante pe TikTok, lasă-ne un mesaj aici.

Autorul articolului:
Diana Caducenco

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *