24. Ce Este User-Generated Content

User-Generated Content (UGC) sau Conținutul Generat de Utilizatori este o strategie de marketing cu ajutorul căreia îți poți crește brandul. În online, UGC este echivalentul promovării Word of Mouth și dacă te gândești că 55% dintre utilizatorii Instagram au mai multă încredere în acest tip de conținut decât în orice altă formă de marketing, poate că e o idee bună să afli cum să îl incluzi în strategia ta.

Conținutul generat de useri poate fi orice formă de conținut creat de followerii sau clienții unui brand. Atunci când acest tip de conținut nu este unul plătit, poate fi considerat că fiind un feedback real și onest al celor care au încercat produsele/serviciile tale și au fost multumiți de această experiență.

Cum îți poate ajuta el brandul să crească?

  • E o modalitate ușoară de a împărtăși feedback-ul și review-urile primite
  • Îți crește traficul pe site și atrage doar acei useri care sunt relevanți
  • Creezi o comunitate loială pe o perioadă lungă de timp
  • Îți îmbunătățește strategia de marketing fără costuri suplimentare

Indiferent de platforma aleasă, folosește acest tip de conținut având în minte o strategie sau un scop. Poate fi vorba despre a inspira, a arăta cum se folosește un produs, a împărtăși review-uri sau a ajuta potențialii clienți să decidă care este produsul care li se potrivește.

De exemplu, cei de la the fold au ales UGC pentru a ajuta femeile să își dea seama cum arată diferite mărimi ale costumelor lor de baie în viața reală.

Pentru a avea un engagement mai mare al userilor la acest tip de postări, e important să existe o diferență între postările obișnuite și cele generate de useri. Cu ajutorul aplicațiilor dedicate story-urilor poți crea un template pe care să îl folosești de fiecare dată când postezi acest tip de conținut.

Odată postat, include UGC în rubrica de Highlights pentru ca userii noi care vor vizita profilul tău de business să poată afla cu ușurință cât de apreciate sunt produsele/serviciile tale.

Te întrebi cum îi poți stimula pe cei care au cumpărat deja produsele tale să creeze acest tip de conținut pe care să îl repostezi ulterior? Organizează un giveaway! Oferă un cadou atractiv în schimbul postărilor sau story-urilor care conțin produsele brandului tău, pe care le vei reposta ulterior.


Chiar dacă până acum nu ai acordat suficientă atenție conținutului generat de useri, e timpul să iei în calcul și această variantă super apreciată și, în plus, gratuită de promovare. Poți începe prin a adauga câteva dintre review-urile de pe site/Facebook în story-uri și ulterior să le salvezi în Highlights.

Acest articol face parte din seria 30 De Zile De Marketing Debordant. În următorul articol vorbim despre cum să răspunzi recenziilor negative.

Pentru informații relevante din domeniu, urmărește-ne pe Facebook și/sau Instagram.

Autorul articolului:
Denisa Bălulescu

Digital Marketing Specialist

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *