8 Moduri Prin Care Sa-ti Cresti Contul de Instagram

Începând cu sfârșitul anului 2019 și până în prezent, reach-ul organic de pe Instagram a scăzut drastic. Cei de la TrustInsights au analizat anul trecut 3.637 de branduri pe Instagram și au observat că în doar 6 luni, rata de engagement a scăzut de la 1.2% până la 0.8%, ceea ce ar însemna o scădere de 33%.

Există mai multe cauze ale acestei scăderi, iar una dintre cele mai evidente este creșterea promovării conținutului prin Instagram Ads. Deoarece tot mai multe branduri au început să își promoveze postările pe Instagram unei audiențe selectate, o scădere a reach-ului organic este iminentă. În plus, nici algoritmul Instagram nu este de ajutor în acest caz. De când acesta a schimbat criteriile de apariție a postărilor în feed (care înainte apăreau cronologic), este mai dificil să îți asiguri locul mai sus în feed, deoarece nu știm exact cum determină algoritmul Instagram ”calitatea” postării.

Dar nu este totul atât de negru precum pare. 😀 Este posibil să îți crești engagement-ul organic și să ”bați” algoritmul Instagram. Noi am găsit 8 tips and tricks pe care le poți pune în aplicare, pentru a fi mai vizibil pe Instagram și a rămâne relevant pentru followerii tăi.

1. Postează mai des.

Știm că este un sfat foarte general și probabil l-ai auzit de mii de ori de la tot felul de gurus of Instagram, dar adevărul este că o constanță în postări este un pas esențial în creșterea și menținerea engagement-ului organic. Noi îți recomandăm să îți planifici timpul pe care îl aloci Instagramului și chiar să îți creezi un calendar cu zilele în care vei posta. Dacă ai rămas fără inspirație într-o luni dimineață, te poți baza pe sfaturile din acest articol ca să ieși din blocajul creativ.

2. Folosește-te de stories

Dacă totuși din anumite motive, nu poți să postezi foarte des (cel puțin de două ori pe săptămână), story-urile îți vor veni în ajutor. Acestea îți oferă un avantaj, deoarece te scot în față și vei fi printre primele lucruri pe care le vede utilizatorul odată ce deschide aplicația. Fii cât mai creativ în stories, creează poll-uri prin care interacționezi cu urmăritorii, diversifică conținutul cu poze, video și boomerang-uri. Un alt sfat ar fi să postezi la story chiar în ziua în care ai publicat o postare, cu link către aceasta. Astfel, mai mulți utilizatori vor vedea postarea în sine.

3. Fii creativ cu Instagram Reels!

Acum tot mai multe branduri integrează în strategia lor de social media acest tool, care crește în popularitate. Branduri precum Louis Vuitton, Sephora France și Balmain au un mare succes, creând chiar și challenge-uri și trenduri noi în Reels. Cu toate acestea, înainte de a crea un reels, îți recomandăm să te gândești care este audiența căreia te adresezi și dacă un astfel de format va fi relevant pentru ei. Dacă știi că Instagram Reels nu se pliază pe strategia ta, poți opta oricând pentru conținutul video, care va apărea în feed-ul followerilor tăi și îi va ține mai mult timp pe postare.

4. Creează postări pe care followerii tăi să le salveze.

Cu toții știm că like-urile și comentariile fac o postare mai vizibilă și o ridică up in the feed și pe pagina de Explore. Dar de curând, butonul de ”save” începe să aibă o valoare mai mare. Odată ce postarea ta are multe save-uri, algoritmul Instagram înțelege că este un conținut de calitate înaltă și începe să arate postarea la cât mai multă lume. În prezent, într-o ierarhie de genul, butonul de save ar ocupa primul loc, urmat de comentarii și apoi de butonul de like.

5. Scrie descrieri mai lungi.

Evident că este mult mai ușor să postezi o fotografie cu două-trei cuvinte catchy și să te aștepți la sute de comentarii și like-uri. Însă adevăratul engagement apare atunci când scrii texte mai lungi, care au relevanță pentru audiența ta și care spun o poveste, conexă cu poza. Fenomenul de micro-blogging ia tot mai multă amploare, iar Instagram nu mai e o platformă unde poți să vezi doar poze cu pisici și mâncare. De aceea, este important să scrii texte care aduc un plusvaloare conținutului vizual pe care îl postezi. De asemenea, încearcă să introduci întrebări, pentru a stimula engagement-ul din partea followerilor (și nu numai!).

6. Go live!

Nu există dovadă că algoritmul favorizează live-urile, însă acestea te vor ajuta să apari chiar atunci când utilizatorii deschid aplicația. În plus, aceștia primesc și o notificare că ești live. Un astfel de format nu are nevoie de un setup complicat și de foarte multe pregătiri, deoarece oamenii se așteaptă la un conținut adevărat, ”nefiltrat”.

7. Folosește hashtag-uri.

În ultimul timp, există o oarecare contradicție dacă hashtagurile într-adevăr au o importanță în creșterea vizbilității pe platformă. Pe când unii marketeri contrazic ideea că acestea funcționează, cei de la TrackMaven au realizat un studiu prin care demonstrează că postările cu cel puțin 7 hashtag-uri au un engagement rate mai mare decât postările cu mai puțin hashtag-uri sau deloc. Iar numărul magic de hashtag-uri care îți pot aduce un engagement mai mare este 9. Îți sugerăm să faci un research înainte de a include hashtag-uri în postări, pentru a le alege pe cele care nu sunt folosite de prea mulți utilizatori și care sunt relevante pentru conținutul tău. Cei de la Tailwind au creat până și un ghid de utilizare a hashtag-urilor pe Instagram.

8. Comentează pe paginile altor branduri sau creatori de conținut din aceeași industrie.

În acest fel, te integrezi în comunitate și devii mult mai vizibil. Utilizatorii îți vor vedea comentariul și vor fi interesați să îți viziteze și profilul. Iar cu cât mai multe like-uri va avea comentariul tău, cu atât mai mulți utilizatori îl vor vedea și vor fi tentați să dea click pe profilul tău.

Acum când ai la îndemână aceste tips and tricks, te îndemnăm să îți creezi planul de social media, să integrezi câteva dintre sfaturile de mai sus și să ne spui care dintre acestea funcționează pentru tine și brandul tău.

Autorul articolului:
Diana Caducenco

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *