Îmbunătățirea Ratei de Conversie în Google Ads

Ai investit în campanii Google Ads și ai avut o experiență nesatisfăcătoare? În cazul în care campaniile pe care le-ai creat nu ți-au adus rezultatele dorite, nu trebuie să te descurajezi. Tot ce trebuie să faci este să te documentezi mai bine înainte de a începe următoarea campanie și să lucrezi constant la îmbunătățirea ratei de conversie a site-ului tău.

Însă înainte de a face asta, ar trebui să știi să interpretezi datele. Ca punct de reper, poți analiza rata de conversie a celorlalte canale, iar în paralel poți urmări performanța unei anumite campanii de la o lună la alta.

Mai jos am pregătit un scurt ghid de optimizare a ratei de conversie, care cuprinde 6 sfaturi care să te ajute să ai mai multe vânzări.

1. Urmărește conversiile

În primul rând, este foarte important să verifici dacă se înregistreză corect conversiile și prin ce platformă sunt monitorizate. Dacă acestea sunt înregistrate prin Google Analytics, verifică dacă obiectivele sunt setate corect, apoi asigură-te că acestea sunt importate în Google Ads. În cazul în care abia ți-ai creat contul de Google Ads, acest tutorial îți va fi un real ajutor atunci când setezi conversiile.

2. Testează, testează, testează

Testarea permanentă reprezintă cea mai bună metodă de a reduce riscurile în procesul de luare a deciziilor, acest lucru permițându-ți să experimentezi mereu noi oportunități.

În caz că te întrebi ce este A / B testingul, acest tip de optimizare reprezintă o tehnică pentru îmbunatățirea ratei de conversie prin modificarea unor elemente minore fie pe pagina, fie în reclama promovată. De exemplu, dacă nu te poți hotărî ce titlu să afișezi pe o anumită pagină, poți efectua un experiment de A / B testing pentru a vedea care dintre variante performează mai bine.

Cum poți face asta? Folosind tool-uri precum Omniconvert, Optimizely sau Google Optimize.

Creează două versiuni ale paginii pe care dorești să ajungă utilizatorii, fiecare având un titlu diferit. Software-ul de testare va direcționa 50% din trafic pe pagina A și 50% pe pagina B. La finalul experimentului, una dintre cele 2 pagini va avea o rată de conversie mai mare, ea fiind varianta pe care ar trebui să o lași pe site.

Pentru că nu există perfecțiune atunci când vine vorba de marketing, singura modalitate de a învăța despre ceea ce funcționează și ce nu funcționează este testarea continuă. Aici poți găsi 100 de exemple prin care rata de conversie a fost îmbunătățită prin A/B testing.

Același lucru se aplică și în ceea ce privește reclamele. Atunci când creezi o campanie, nu uita că este foarte important ca în fiecare grup să existe cel puțin 3  reclame diferite. În acest fel, poți urmări care dintre variante este mai atrăgătoare pentru utilizatori și care dintre diferențiatorii incluși în text au ajutat la creșterea ratei de click.

În exemplu de mai jos, deși a doua reclamă s-a afișat mai sus decât prima, e evident că nu a fost la fel de bună din punct de vedere a ratei de click. Astfel, putem trage concluzia că e mai bine să avem o reclamă care să conțină 2 linii de descriere și să includem faptul că locația hotelului este centrală.


3. Textul reclamei trebuie să fie în concordanță cu landing page-ul

Să presupunem că dai click pe o reclamă, iar acesta te trimite pe o pagina care nu are nicio legătură cu ceea ce ți s-a promis în textul ei – de exemplu o reducere de 50%. Ce faci? Cu siguranță vei părăsi site-ul imediat. În plus, de fiecare dată când un utilizator accesează cate o reclama de-a ta, se vor cheltui niște bani. Prin urmare, trebuie să te asiguri că atunci când un utilizator dă click pe anunț, informațiile afișate sunt relevante pentru el și pentru URL-ul către care va fi redirecționat, astfel încât să crească șansele unei posibile conversii.

Acesta metodă va îmbunătăți și scorul de calitate al cuvintelor cheie, acest detaliu fiind important pentru scăderea costului per click și obținerea unei poziții superioare pe pagina de rezultate.

Prin urmare, la final de lună îți vor rămâne mai mulți bani pe care îi vei putea folosi în crearea unor campanii noi de Google Ads. Așa că nu uita, asigură-te că reclamele tale sunt în concordanță cu paginile către care sunt redirecționați utilizatorii!

4. Îmbunătățește-ți rata de click

Rata de click este un factor important în determinarea scorului de calitate, ea fiind calculată prin împărțirea numărului total de clickuri la numărul total de afișări ale reclamelor tale.

Pe lângă utilizarea optimizării prin A/B testing menționată mai sus, mai există și alte modalități prin care poți crește rata de click a reclamelor din Google ads, printre care:

a. Targetarea audienței potrivite

Când creezi o campanie, asigură-te că alegi targetarea potrivită, în funcție de audiența căreia te adresezi. Utilizează datele demografice, locația și interesele principale ale audienței tale, pentru a te asigura că direcționezi reclamele către un public cât mai relevant.

b. Scrie fiecare cuvânt din titlu cu litera mare

Deși la prima vedere, acest detaliu pare neimportant, scrierea fiecărui cuvânt din titlu cu literă mare ajută foarte mult la creșterea ratei de click.

 

reclama-office-direct

c. Plasează reclama pe o poziție cât mai bună

Poziția anunțului este importantă pentru a obține mai multe click-uri și pentru a avea mai multă vizibilitate. Nu este neapărat să fii tot timpul primul în lista de rezultate, însă pentru a știi care e cea mai bună poziție de afișare pentru un anumit cuvânt cheie, trebuie să testezi diferite poziții – acest lucru poate fi analizat cu ajutorul indicatorului Average Position. Din păcate, acesta va dispărea din Google Ads, însă există și alți indicatori după care poate fi estimată poziția de afișare a reclamelor:

– Impr. (Absolute Top) % (Procentul afișărilor pe prima poziție, deasupra rezultatelor organice);

Impr. (Top) % (Procentul afișărilor oriunde deasupra rezultatelor organice);

d. Testează diferite tipuri de cuvinte cheie

Dacă utilizezi cuvinte cheie generale de tip broad match, anunțurile se vor afișa mai multor persoane, dar rata de click va fi mai scăzută. Acest lucru se datorează faptului că anunțul este unul generic și nu se concentrează asupra căutărilor exacte făcute de utilizator. Prin urmare, este indicat să testezi și cuvinte cheie de tip exact match și phrase match, pentru a obține rezultatele dorite.

5. Folosește cuvinte cheie negative

Cuvintele cheie negative sunt acele cuvinte pentru care nu dorești ca anunțul tău să se afișeze. Dacă folosești cuvinte negative, anunțul tău nu se va afișa atunci când utilizatorul include în căutarea sa anumite expresii irelevante. Există două beneficii majore pentru utilizarea cuvintelor cheie negative – creșterea ratei de click și optimizarea bugetului prin evitarea clickurilor irelevante. Dacă vrei să economisești bani, ar trebui să verifici și setările care duc la creșterea costurilor în campaniile Google Ads.

Un exemplul relevant ar fi un magazin local cu produsele cosmetice situat în orașul Cluj-Napoca. În acest caz, cuvintele negative pe care le poți utiliza sunt brand-urile care nu se regăsesc în magazinul pe care-l promovezi sau căutarile care includ alte orașe în afară de Cluj-Napoca. De asemenea, dacă în search terms vei găsi căutari de genul: “cum se face”, “cum se aplica”, “tutorial make-up”, aceste fraze vor fi cuvinte negative.

6. Folosește-te de campaniile de remarketing

Remarketing-ul (denumit și retargeting) este una dintre cele mai bune strategii pe care marketerii o folosesc pentru a crește rata de conversie. De cele mai multe ori, conversia nu este realizată la prima vizită pe site a unui utilizator nou. Astfel, acesta va putea fi targetat cu mesaje relevante odată ce a părăsit site-ul fără a finaliza o conversie.

Nu vei avea nimic de pierdut dacă vei folosi acest tip de campanie. Pe lângă creșterea ratei de conversie, remarketingul ajută și la creșterea brandului tău prin afișarea repetată a reclamelor către același utilizator, de aceea e un must-have în fiecare cont de Google Ads.

Câteva exemple de liste de remarketing pe care le putem folosi pentru a atrage potențiali cumpăratori ar fi:

  • userii care au vizitat un număr mare de pagini
  • userii care au adăugat în coș, dar nu au finalizat comanda
  • userii care au cumpărat dintr-o anumită categorie de produse, putând fi targetați cu o categorie complementară.

Urmând aceste sfaturi, cu siguranță vei observa în timp o îmbunătățire a ratei de conversie. Când creezi campanii PPC, asigură-te că acestea nu sunt doar pentru rețeaua de search, ci și pentru display, deoarece ambele te pot ajuta să obții cât mai multi clienți. Deși gestionarea unei campanii Google Ads este o sarcină care necesită mult timp și trebuie monitorizată aproape zilnic, ar trebui să derulezi astfel de campanii dacă îți dorești o creștere a afacerii tale.

 

Autorul articolului:
Cezara Morar

jr. Performance Marketing Specialist

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *